Tuesday 26 March 2013

Coming Soon: The Bling Ring

Als er een nieuwtje van Sofia Coppola op komst is, dan ben ik in mijn nopjes. En dat wou ik ook even laten weten. Voor jullie mij wijzen op het feit dat Somewhere relatief slecht onthaald werd in het verleden, verwijs ik jullie graag nog eens door naar Lost in Translation, The Virgin Suicides of Marie Antoinette. 

Met The Bling Ring slaat Coppola volgens mij wel een heel andere weg in. De film is gebaseerd op 'actual events' en de titel staat ook wel beter bekend als "The Hollywood Hills Burglar Bunch". In 2008 kwam een groepje tieners op het lumineuze idee om in de huizen van bekende Hollywood sterren in te breken. Paris Hilton, Lindsey Lohan, Orlando Bloom en Rachel Bilson waren onder meer het slachtoffer van deze etterbakjes. Maar drie miljoen dollar was hun opbrengst, en dat doen er hen volgens mij niet veel tieners na. Reden te meer om er een film over te maken en dat heeft Coppola weer goed gezien. Verrassend was deze keer haar keuze voor Emma Watson. Ik ben alvast benieuwd of er iets meer schuilt achter dat immer-onschuldig-geportretteerd-meisje met de toverstok.

Die dromerige sfeer waarvoor Coppola meermaals gekenmerkt wordt is niet meer, hoewel ze hier weer een snerpend beeld van de maatschappij weergeeft zoals ze dat al eerder deed in Marie Antoinette en The Virgin Suicides. Laat maar komen!


Release date: November 2013

No comments:

Post a Comment